Εκτίμηση Επιχειρήσεων
Η εκτίμηση επιχείρησης μπορεί να περιλαμβάνει ανάλυση της διοίκησης της εταιρείας, της κεφαλαιακή της δομής, των μελλοντικών προοπτικών για τα κέρδη της ή την αγοραία αξία των περιουσιακών της στοιχείων, υλικών ή άυλων. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την εκτίμηση μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των εκτιμητών που ασχολούνται για τις επιχειρήσεις ή τις βιομηχανίες. Οι συνήθεις προσεγγίσεις για την εκτιμήσεις των επιχειρήσεων περιλαμβάνουν την ανασκόπηση των οικονομικών καταστάσεων, τα μοντέλα προεξόφλησης ταμειακών ροών και την πώληση παρόμοιων εταιρειών του κλάδου δραστηριοποίησης.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να αποτιμηθεί μία επιχείρηση. Η πιο απλή - ειδικά εάν είναι εισηγμένη σε Χρηματιστήριο - είναι η αξία της κεφαλαιοποίησης της (Market Capitalization), δηλαδή ο αριθμός των μετοχών επί την τρέχουσα αξία της μετοχής. Ένας άλλος τρόπος είναι ο πολλαπλασιαστής εσόδων (Times Revenue Method) που είναι διαφορετικός για κάθε τομέα δραστηριότητας και επηρεάζεται από το οικονομικό περιβάλλον. Επίσης υπάρχει η μέθοδος του πολλαπλασιαστή κερδών (Earnings Multiplier) που είναι πιο αξιόπιστη από την μέθοδο του πολλαπλασιαστή εσόδων, η μέθοδος της καθαρής θέσης (Book Value) που είναι το σύνολο των assets μείον το παθητικό (Liabilities) και η μέθοδος του πολλαπλασιαστή των EBITDA (Κέρδη Προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων).